VIGENT
Cubecat és un país en contínua construcció per part de molts ciutadans diferents i, per tant, necessita una normativa unitària per crear una xarxa de transports coherent i compatible. Aquesta llei neix de la necessitat de garantir una xarxa de transport eficient i uniforme, assegurant que les infraestructures siguin accessibles i funcionals per a tots els usuaris del servidor.
Article 1. Prioritats en la construcció de carreteres
1. Es prioritza la construcció de carreteres de tipus nacionals, veguerials o comarcals per sobre d’autovies i autopistes, per tal de preservar l’espai necessari per als municipis i garantir una jugabilitat còmoda i senzilla per als usuaris.
2. Les interseccions i carreteres que a la vida real són complexes han de ser simplificades en favor d’una millor experiència de joc.
Article 2. Titularitat i gestió de les carreteres
1. Les carreteres de Cubecat són de titularitat de la Generalitat de Cubecat i gestionades per la Direcció General de Camins (DGC).
2. Les carreteres i carrers dins de zones urbanes estan exemptes d’aquesta normativa, excepte si sobrepassen la zona urbana, cas en el qual han de ser aprovades per l’administració corresponent.
3. Les carreteres de titularitat veguerial o d’altres administracions han de complir aquesta normativa i requerir l’aprovació prèvia de la DGC abans de la seva construcció.
Article 3. Característiques de les autovies i autopistes
1. Les autovies s’han de construir amb llosa de pedra negra.
2. Les línies de les autovies s’han de fer amb llosa de quars llisa.
3. Les autovies i autopistes han d’estar tancades per mitjanes i barreres laterals construïdes amb blocs de pedra llisa.
4. Les baranes es faran amb murs d’andesita, segons la necessitat.
Article 4. Característiques de les carreteres nacionals, veguerials i comarcals
1. Les carreteres s’han de construir amb llosa de pissarra profunda rocosa.
2. Les línies de les carreteres s’han de fer amb llosa de quars llis.
3. Aquestes carreteres no han de tenir barreres laterals, excepte en punts concrets per motius decoratius.
Article 5. Característiques dels municipis
1. Cada municipi pot establir el seu propi patró per a les carreteres i carrers dins de la zona urbana, entenent aquesta com una zona amb alta densitat d’edificis o amb previsió de tenir-ne.
2. Les infraestructures que sobrepassin la zona urbana han d’estar aprovades per l’administració corresponent, ja sigui veguerial o estatal.
Article 6. Senyalització de les carreteres
Totes les carreteres de Cubecat han de seguir el patró de les carreteres estatals de la Catalunya real, utilitzant la font “Traffic Type W01” per als cartells.
Article 7. Gestió i manteniment dels aeroports
1. Tots els aeroports de Cubecat són de gestió estatal i la DGC té l’obligació de mantenir en bon estat tota la infraestructura aeroportuària i assegurar-ne el correcte funcionament.
2. Cada viatge amb els avions de Cubecat tindrà un cost de 10€.
Article 8. Aeroports funcionals i planificats
1. Els aeroports funcionals són:
2. Queda pendent de construir l’aeroport de Lleida – Alguaire.
3. No es construiran més aeroports interconnectats, només un per vegueria. La resta d’aeroports o aeròdroms que es puguin representar no formaran part de la xarxa de transports pública.
Article 9. Gestió i funcionament dels ferrocarrils
1. Tots els ferrocarrils de Cubecat, independentment de l’empresa operadora a la vida real, operen sota la mateixa empresa pública de la DGC i depenen de la Generalitat de Cubecat.
2. Els ferrocarrils han de representar la xarxa real de Catalunya, simplificant estacions i interseccions complexes per a una millor experiència de joc.
3. Tota la xarxa de ferrocarril ha de funcionar correctament per al seu ús amb vagonetes del Minecraft Vanilla.
Article 10. Construcció de les vies de tren
1. Les vies de tren es construiran amb un bloc de pedra mare a sota, rail a sobre i pedra als dos laterals, deixant espai suficient als laterals.
2. Les vies de doble sentit serviran perquè cada sentit de la marxa sigui en una direcció. Les vies d’un sol sentit han de mantenir-se el més netes possible.
Article 11. Funcions i responsabilitats de la DGC
1. La DGC s’encarregarà d’establir la construcció i manteniment de les infraestructures.
2. Es designarà una persona com a Director de la DGC, qui tindrà les següents obligacions:
a) Presentar una proposta de Pla Director d’Infraestructura (PDI).
b) Establir els recursos necessaris per executar els projectes.
c) Gestionar i coordinar els equips responsables de les obres.
d) Assegurar el manteniment adequat de les infraestructures.
e) Pactar amb la Generalitat la possible contractació de més funcionaris si és necessari.
3. La designació i destitució del Director de la DGC correspon a la Generalitat de Cubecat, especialment en casos de delicte flagrant.
Disposició final primera
Aquesta llei entra en vigor immediatament després de la seva aprovació.
Disposició final segona
Qualsevol infraestructura construïda abans de l’entrada en vigor d’aquesta llei que no compleixi amb la normativa haurà d’adaptar-se progressivament o ser sotmesa a revisió per part de la DGC.
Disposició final tercera
La Generalitat de Cubecat té la potestat de modificar aquesta llei segons les necessitats del territori i del servidor.
⁞ Cubecat © 2025. Catalunya al Minecraft.
Lloc web desenvolupat amb ❤️ per en Gabi Franco.